Як погода впливає на передачу освітлення в пейзажах ?
- Складні завдання вирішувати просто, коли знаєш що робити !
- Отож, ти уже мабуть знаєш, що малювання з натури це не акварельну заливку робити і тому, потребує спеціальної теоретичної підготовки та певних практичних навиків. Але не усі народилися одразу багатими та знаменитими !))) Тому, читаємо далі !
- Найважливішим пунктом пропуску у світ пейзажистів є передача освітлення при різних погодних умовах, часу доби, пори року )!
- – це результат взаємодії сили джерела світла
- Наприклад, в сіру, похмуру погоду колір трави, виглядає щільним,темним і мало насиченим, тоді як в сонячний день – яскравим і насиченим.
- Із настанням сутінків, усі предмети темніють, послаблюється насиченість червоних, оранжевих та жовтих кольорів, в той час, як голубі і зелені, навпаки, звучать значно інтенсивніше.
- Етюди написані в різну пору дня і при різній погоді, мають відрізнятися один від одного по загальній тональності і колориті.
- При виконанні етюду в сонячний день використовуємо світлий і яскравий діапазон палітри в повну силу. Ввечері або в похмурий день, колірні відношення, навпаки, будуємо на основі щільних і мало насичених фарб.
- Ранкове сонце надає усім об’єктам пейзажу жовто-рожевий відтінок, денне сонце – золотистий, вечірнє – жовтогарячий та червоний.
- При місячному світлі –усі предмети набувають синьо-зелених відтінків.
- Штучне електричне освітлення – надає предметам світло-жовтий відтінок, свічки – оранжеве забарвлення.
- Якщо умови освітлення змінюються, то вони впливають і на локальний колір предметів.
- (локальний колір це – яблуко/зелене, помідор/червоний, апельсин/оранжевий, трава/зелена, баклажан/фіолетовий) найвиразніший при розсіяному світлі неба коли на дворі пасмурно. М’яке, рівномірне світло, похмурого дня, дає змогу визначити характер і особливості локального кольору предметів.
- Якщо сонячне, місячне або штучне освітлення створює гаму наближених кольорів, то в світлий хмарний день найбільше проявляються колірні відношення локальних кольорів предметів. При цьому, чистий локальний колір найбільш помітний на освітлених поверхнях ( баклажан і помідор на білій скатертині). Уявили ? Ок ! Але в тіні цей баклажан уже не настільки фіолетовий, а помідор не настільки червоний. В тіні, дані предмети, відображають на собі цілу низку рефлексів від сусідніх предметів (уявляємо той самий баклажан і помідор на білій скатертині але уже під деревом, куди менше потрапляє розсіяне денне світло).
- Перед початком роботи з’ясуй, яку силу світла і колір мають найсвітліші і найтемніші частини натури. Щоб це розуміти, корисно, малювати один і той самий мотив в різну пору року: влітку, восени, взимку, в різний час дня та при різних погодних умовах.
- Якщо, наприклад, в написаних етюдах білий будинок або небо в сірий день будуть світліші ні ж в сонячний, а при вечірньому світлі будуть рівні денному світлі, це означає, що ще потрібно практикуватися і вчитися бачити загальний колірний і тоновий стан природи.
- Щоб навчитися бачити найтонші зміни світла, серед великої кількості пейзажів, варто обирати найголовніші: 1) сонячне освітлення з безхмарним небом; 2) сонячне освітлення при хмарному небі; 3) освітлення на заході сонця; 4) сірий похмурий день; 5) сутінки.
Поглянь на роботи профі своєї справи ! Усе описане вище, дуже круто відображене у пейзажах ! Чи не так ! -
Не забувай і про цілісність зображення !
Немає коментарів:
Дописати коментар